10 prostych zasad skutecznych afirmacji

Może już słyszałeś o afirmacjach. To proste zdania – pisane na papierze lub powtarzane w myślach – które, stosowane we właściwy sposób, pozwolą Ci zmienić złe nawyki myślowe. W tym artykule chciałabym Ci właśnie przybliżyć ideę skutecznego afirmowania. Czy skuteczną dla Ciebie ? Nie będziesz jednak tego wiedział dopóki nie spróbujesz. To co było skuteczne dla mnie, może okazać się nieskuteczne dla Ciebie, ale … czasem wystarczy poeksperymentować z zasadami, wtedy i TY możesz osiągnąć w tym sukces.

Afirmowanie to jedno z najprostszych „narzędzi”, dzięki któremu można skutecznie pracować nad własnym rozwojem osobistym. Dzięki afirmacjom zmieniasz swoje nawyki myślowe, a co za tym idzie – Twoje życie zmienia się na lepsze.

Poniższe zasady są wynikiem moich doświadczeń, a także lektury liczny artykułów i książek, a szczególnie „Duchowej Ścieżki” polskiego autora Leszka Żądło.

Zasady są proste:

  1. Musisz chcieć coś zmienić w swoim życiu. Bez tej chęci masz raczej małe szanse, że Ci się powiedzie.
  2. Nie ma nic za darmo – na afirmowanie musisz poświęcić trochę swojego czasu, i to codziennie przez określony czas.
  3. Dobierz właściwe dla Ciebie afirmacje – wszystko bowiem zależy od tego, nad czym musisz pracować w pierwszej kolejności; w moim przypadku był to brak poczucia bezpieczeństwa, więc moja pierwsza afirmacja brzmiała: „Wszystko jest dobrze, wszystko dzieje się dla mojego najwyższego Dobra. Z tej sytuacji wyniknie tylko dobro. Jestem bezpieczna.”
  4. Na początku pisz afirmacje na papierze, a nie np. w komputerze lub przez powtarzanie w myślach. Jak się sam / sama przekonasz (lub już się przekonałeś) papier ma niezwykłą moc.
  5. Sformułuj właściwie afirmację, czyli zawsze w czasie teraźniejszym i w pozytywnie brzmiącej formie, np. „Jestem silna, mądra i niezależna”, a nie „Będę silna…”,
  6. W afirmacjach nie używaj słowa „NIE”, czyli nigdy nie układaj zdań w stylu: „Nie będę palić”. Skutek takiej afirmacji będzie odwrotny do zamierzonego. Ponoć w takich wypadkach nasz umysł wykreśla słówko „NIE” i zostaje „Będę palić”, a tego raczej nie chcemy.
  7. Pracuj maksymalnie z 2-3 afirmacjami naraz.
  8. Pisz afirmacje przez minimum 60 dni – bez żadnych przerw, jeśli zdarzy Ci się, że danego dnia zapomnisz – przedłuż pisanie o 3 dni (czyli jeden dzień zapomnienia kosztuje Cię 3 dodatkowe dni).
  9. Na kartce papieru, na której będziesz pisać afirmacje – zrób szeroki margines. Na nim wypisuj wszelkie negatywne myśli, jakie przyjdą Ci do głowy podczas pisania afirmacji, np. pisząc „Mam dobrą pamięć” mogą Ci przychodzić do głowy myśli w stylu: „Ty masz dobrą pamięć, a to ci dopiero heca. A pamiętasz jak zapomniałeś wiersza, którego uczyłeś się przez kilka dni, …. ” Wszystko to zapisuj. Z czasem takich myśli będzie coraz mniej.
  10. Pisz afirmacje wg. następującego schematu:
    • Ja, (Twoje imię), treść afirmacji. – to zdanie powtórz jeszcze 4 razy, a potem,
    • Ty, (Twoje imię), treść afirmacji. – to zdanie powtórz również 4 razy, a potem,
    • Ona/ On, (Twoje imię), treść afirmacji. – to zdanie powtórz także 4 razy.

    czyli przykładowo może być tak:

    • Ja, Anna, mam świetną pamięć.
    • Ja, Anna, mam świetną pamięć.
    • Ja, Anna, mam świetną pamięć.
    • Ja, Anna, mam świetną pamięć.
    • Ja, Anna, mam świetną pamięć.
    • Ty, Anna, masz świetną pamięć.
    • Ty, Anna, masz świetną pamięć.
    • Ty, Anna, masz świetną pamięć.
    • Ty, Anna, masz świetną pamięć.
    • Ty, Anna, masz świetną pamięć.
    • Ona, Anna, ma świetną pamięć.
    • Ona, Anna, ma świetną pamięć.
    • Ona, Anna, ma świetną pamięć.
    • Ona, Anna, ma świetną pamięć.
    • Ona, Anna, ma świetną pamięć.

I to by było na tyle. 10 prostych zasad, które sprawią, że stosując afirmacje Twoje życie zmieni się na lepsze. Oczywistym jest, że afirmowanie to nie wszystko, ale zapewne to duży krok na przód. Jest jeszcze wiele innych technik poprawiających jakość Twojego Życia – afirmacje to jednak podstawa i moim zdaniem to właśnie od nich powinno się zaczynać, a potem stale stosować.

P.S. Z czasem można porzucić papier na rzecz powtarzania w myślach – jednak jeśli zauważysz brak efektów – wróć do ręcznego pisania na papierze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge